söndag 26 augusti 2012

Ännu en helg har gått

Snart ska jag åka till jobbet, men ännu har jag en timma hemma för mig själv.
I fredags hyrde vi bastuflotten ute vid Matge. Supertrevligt! Alla (även de 5 tonåringarna som berövats speltid) var nog överens om att vi måste göra om detta snart igen.
I lördags gick vi ner en sväng till festplatsen, där Erika och hennes man arrangerade insamlingen till Västafrika. Afrikansk dans och Zumba...jag satt i gräset och tittade på. På kvällen gick vi bort till P&P en sväng.
I går var vi i kyrkan. Nu är det dags för yngste sonen att konfirmeras. Han har hela tiden sagt att han INTE ska konfirmeras, men nu har han ändrat sig. Utan någon som helst påverkan från oss.
I växthuset börjar äntligen det mesta bli klart. Jag tycker att chilin har mognat väldigt sent i år. Brist på sol?
Jag har gjort några burkar Sambal oelek, några flaskor Pepparsås (typ Tabasco), ett par burkar inlagd chili och flera burkar chilipulver. Jag tänkte jag skulle hinna med att göra chilikola i veckan och sen ska jag nog testa ett recept på "vuxen ketchup" som jag hittade. Jag tar tacksamt emot tips på saker man kan göra med chili.
Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar