söndag 20 maj 2012

Söndag igen

Som vanligt gick helgen supersnabbt, trots att den var två dagar längre än vanligt (för min del). I fredags tog vi bilen till Köpenhamn. Marriott hotell var jättefint. Rekomenderas starkt! Vi strosade på ströget, åt god mat och drack god öl. Framåt kvällen drog vi oss ner mot Nyhamn. Jag älskar det stället. Tyvärr var det lite väl kallt.
Lördagen var tänkt för lite shopping, men det småduggade, så vi bestämde oss för att köra hemåt istället. Lite kort tid måste jag säga, men det var ju för killarnas skull. De ville inte stanna två nätter.
Idag har jag pysslat lite i växthuset och plockat ihop de olika örterna och grönsakerna som jag ska ha med mig till jobbet i morgon. Det är den årliga Kronobäcksdagen för alla 6-åringar i Mönsterås och Fliseryd. I år är det rekordmånga barn. Hoppas att det funkar ändå! Jag ska berätta lite om Medeltida örtmedicin, häxa som jag är ;). Det är så himla roligt!
Nu ska jag njuta av ensamheten en stund. Ungarna är ute på vift och maken har begett sig "hem" till Västerås.
Ha en trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar