lördag 12 maj 2012

Muffins

Tänkte dela med mig av ett superenkelt recept på verkligt supergoda muffins.
Till och med jag fixar att baka dem. Jag dubblar receptet, så blir det en påse nötter och ett paket kex.

Nötmuffins med Mariekex ca 30-35 st
100 gr hasselnötter
1/2 pkt Mariekex
2 ägg
200 gr socker
200 gr smör
använd mindre muffinsformar

200 grader i ugnen.
Kör nötter och Mariekex i matberedaren, smält smöret.
Blanda Mariekex, hasselnötter och socker med äggen (lätt söndervispade) och det smälta smöret.
Klicka ut en matsked av smeten i varje form.
Grädda tills muffinsen fått fin färg.

1 kommentar:

  1. Hej Anette! Tack för besöket på min blogg! Log igenkännande när jag läste att du har över 42 chileplantor. Och jag tyckte jag hade många :)

    Och ditt muffinsrecept verkar ju superenkelt och gott.

    /Anita

    SvaraRadera