torsdag 17 maj 2012

Långledigt!

Kristihimmelsfärdsafton (tror jag) idag. Skönt med lite ledighet. I morgon bitti sticker vi till Köpenhamn, hela familjen. Vi ska bara ta det lugnt, strosa runt på ströget och ta en och annan öl. Vi ska bo på Marriott hotell, men stannar bara en natt denna gången (vilkoret för att få killarna att följa med).
A håller på att skruva ihop An:s moppemotor. Ramen är nylackad och jag tror snart varenda del är utbytt. A ser den moppen som sitt lilla bäbis och ibland får jag påminna honom om att den faktiskt är An:s. Den ska han ta över sen, säger han. Jag tycker att det är ganska coolt att An ville ha en gammal  Crescent compact, istället för något nyare.
Ha en bra dag. Nu ska jag ut i köket och förbereda familjens nya favorit maträtt, Tacotårta!

1 kommentar:

  1. Hej o tack för dina rader! Recept på samabl: rosta 250 g chili (utan skaft) i 250 grader, lägg den sen i matberedare tillsammans med 1 tsk vatten och 1 tsk salt och kör till puré. Sen plttade jag ut det på ett bakplåtspapper och stoppade det i fysen, sen gick det ätt att sköra i SMÅ fyrkanter och en in i frysen igen. Nu tar jag bara fram en liten bit varje gång jag behöver. Enkelt, starkt och gott.
    Lycka till.
    Lotta

    SvaraRadera