torsdag 10 februari 2011

Torsdag

Utanför faller snön. Stora flingor! Det är ju inte snö jag vill ha nu. Jag vill ha vår och sol. Jag vill plantera och göra fint i mitt växthus, som bara står där - nytt, fint och redo...
I går hade jag maginluensa, ja någon variant i alla fall. Jag fick springa på toa ungefär 25 gånger under dagen. I dag känns det okej, men jag stannar hemma veckan ut. Maginfluensa smittar 48 timmar efter det att man känner sig frisk. Tänk om alla respekterade det och inte kom med barnen till förskolan dagen efter det att de kräkts. Då skulle vi slippa många epidemier.
I kväll kommer maken hem. Det känns skönt. Funderar på vad jag ska laga för gott att äta i helgen. Jag tänker inte på annat än mat nu när jag kör med camebridge. Jag var och vägde mig i tisdags -3, 5kg. Det känns okej, men jag tycker att det går sååååå sakta. Tålamod har aldrig varit min grej.
I går släppte vi ut Tyra ur terrariet. Hon gick husesyn och klättrade i alla gardiner hon kunde hitta. Något att tänka på till nästa gång alltså, inga hängande gardiner. Man märker stor skillnad på henne nu när hon är ute. Hon är lugn och piskar inte längre med svansen.
Ha en underbar dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar