söndag 27 februari 2011

Helgen är snart slut...

Mannen och Al har åkt iväg för att hämta ett gäng trötta killar i Högsby. Skönt att få hem dem igen. De har förmodligen inte sovit många timmar.
I går var det loppis i Blomstermåla. Jag hade funderingar innan över att stå på loppis. Skulle jag få något sålt? Går man på loppis bara för att fynda gamla saker? Hur är det att sälja nya saker? Ja, det var 90% invandrare där, som letade billiga kläder (inget ont i det). De prutade och prutade och prutade...
Jag sålde lite hängen, örhängen och ringar. Ingen handlade för över 50 spänn. När vi åkte hem tänkte jag att jag nog på sin höjd fått ihop 250 spänn. Gissa hur snopen jag blev när jag räknade ihop pengarna och såg att jag sålt smycken för 850 spänn +  150 spänn för en tröja och tre par skridskor, som jag la på golvet vid mitt bord. Alltså 1000 spänn. Jag är chockad! Svägerskan A sålde lite leksaker och barnkläder och fick ihop drygt en tusenlapp hon också. Hur som helst kommer jag nog inte sälja smycken där igen, men kanske kläder och leksaker.
I eftermiddag är det dags för vägning igen. Hua...
Ha det gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar