tisdag 4 oktober 2011

Länge sen sist

Har inte skrivit något på väldigt länge. Har inget (orkar inte) att skriva.
I helgen var vi på skördefesten på Öland med brorsan J och A. Vi stannade bara en natt denna gång. Himla trevligt var det i alla fall.
På lördag är det 2011 års upplaga av cykelfesten här i nabben. I år är vi och två par till arrangörer. Städa, städa, städa...Vi ska ha förrätt i år också. Det känns himla bra. Nu ska jag bara ragga upp en cykel också, som är i bättre skick än mitt gamla skrälle. Den klarar nog bara ett par hundra meter till, innan däcken exploderar.
I går var det information om ansökan till gymnasiet på Krungårdsskolan. Hjälp, panik, känns det som. De har ju nyss börjat nian. Mycket att ta in med allt nytt. Stackars 15-åringar, som förväntas veta redan nu om de vill gå högskola efter gymnasiet eller inte. Det enda jag kollade efter när jag sökte gymnasielinje, var vilka som bara var tvååriga ;)
I dag fyller brorsson V 10 år.Grattis, grattis... Kalas i kväll, så nu måste jag gå och fixa frillan. Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar