måndag 20 oktober 2014

Nu var det så där länge sen igen...

Hösten är verkligen här nu. I helgen som gick skördade jag all chili som var kvar.Den ligger nu och eftermognar på vardagsrumsgolvet. Det har blivit inlagd chili, sambal oelek, olika chilisåser, men framförallt chilipulver i år. Tänkte faktiskt se om de går att sälja på Nabbens gigantiska julmarknad (det skulle bli en i år igen). Jag håller på med lite julsmycken till dess också, men dem visar jag en annan dag. Nu tänkte jag slänga upp lite virkat igen (det är nästan det enda kreativa jag sysslar med nu för tiden).
Håll till godo...eller scrolla förbi. Förmodligen slänger jag in fler bilder en annan dag...
Vinfodral - lite mer än bara en vinflaska om man vill ge någon en sån.
Min pimpade vindunk. Denna behöll jag själv.
Dadda från Babblarna. Denna virkade jag till en liten tjej som gillar Babblarna.

En kungakrona, som en av avdelningarna på jobbet ville ha som födelsedagskrona. Barnet som fyller år blir kungligt firat!

Prinsesskronor har jag gjort i alla möjliga färger. På jobbet används dessa flitigt av barnen. Självklart fins det prinskronor också, men de har jag missat att fota.

Glassar till en liten tjej...
...och kakor måste hon ju ha också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar