torsdag 22 december 2011

Dan före dan före dopparedan...

I dag jobbade jag min sista dag för i år! Skönt! I kväll kommer mannen hem, så i morgon hinner vi fixa det sista inför julafton, tillsammans. Just nu sitter jag med färg i håret. Det sviiiiider. Har eksem i hårbotten, men bestämde mig för att försöka ändå...
I dag gick jag min årliga Tomterunda på jobbet. Kulade mig lite för barnen genom att gunga, högt, högt och sedan hoppa av gungan. Jag såg dem skratta innanför fönstret, sedan gick jag vidare till baksidan, där låset till grinden hade frusit, så jag fick klättra över staketet. När jag en stund senare var inne igen, kom några barn rusande och frågade om jag sett Tomten. Nej, honom missade jag! Vet du? sa barnen, han gjorde TVÅ saker man inte får göra! Han hoppade från gungan och klättrade över staketet! Underbart att jobba med barn!
Ha en trevlig kväll, allihop!

2 kommentarer:

  1. Busig tomte du är ;) Men det var uppskattat, våra blev helt tysta och sedan pratade de om tomten en lång stund :)

    SvaraRadera
  2. Ni såg tomten trots stängslet?

    SvaraRadera